שחקן הקלאץ' הטוב ביותר בפלייאוף-המחקר הגדול/שמעון טבדי

 

 

אחרי שלקחתי על עצמי משימה להגדיר ככל האפשר את שחקן הקלאץ' הטוב בליגה ב-5 השנים האחרונות בפלייאוף הקודם אהרון שדה ביקש ממני דירוג דומה אבל הפעם רק לפלייאוף. הוא טען שרק שם נבחנים הגברים האמיתיים ולא אהב את המסקנה ששחקן כמו AD שבקושי עשה פלייאוף התברר כשחקן הקלאץ' הטוב בליגה ב-5 השנים האחרונות (עונה סדירה+פלייאוף). נעניתי לבקשתו של מר שדה ובחנתי 17 שחקנים בביצועיהם בקלאץ' ב-5 העונות האחרונות בפלייאוף בלבד החל מעונת 2012-13. אולי חלקכם יסיקו מסקנות למי לתת כדורים אחרונים בזמן הכסף. אנתוני דיוויס וקאזינס הוצאו מהמחקר משום שיחדיו השתתפו ב-4 משחקי פלייאוף ולכן אינם רלוונטים, אותם החליפו שחקנים עתירי ניסיון פלייאוף העונים לשמות למרקוס אולדריג' וגון וול.

קושי ראשון בדיון מסוג זה הוא להגדיר מהו קלאץ'/מאני טיים. כל אחד מגדיר זאת אחרת, יש שיגידו שאלו רק זריקות נצחון על הבאזר, יש שיגידו שזוהי דקה אחרונה, יש שיגידו שמדובר ב-5 הדקות האחרונות של המשחק. עם קביעת זמן הקלאץ' נותרת השאלה מהו ההפרש הדרוש לקלאץ'? פיגור של 2 נקודות הפרש? שוויון? 5 נקודות הפרש לכל צד כפי שמקובל?

על מנת להוציא לאור פוסט ממצה ככל האפשר הגדרתי קלאץ' בכמה הגדרות. כל ההגדרות יחד יתנו תמונה די אופטימלית כאשר גם אם ישנם חריגות ויוצאים מן הכלל (למשל שחקן החזיר קבוצה מפיגור 12 הפרש 2 דקות לסיום) הם לא יהיו רבים ובוודאי לא יטו את התוצאה עקב גודל המדגם.

המחקר

החלטתי שהמחקר יעשה לאורך תקופת זמן של 5 שנים החל מעונת 2012-13 ועד היום. תנאי סף להיכנס למחקר הוא להיות "כוכב", כלומר השחקנים הטובים בעולם שכולנו יודעים מי הם ואלו שבאמת מעניינים אותנו ומתווכחים לגביהם מי מיסטר קלאץ' ומי עושה במכנסיים, למי יש את זה או אין את זה. שחקני המחקר שנבדקו הם: סטף קרי, קווין דוראנט, קליי תומפסון, קאווי לאונרד, לברון ג'יימס, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, למרקוס אולדריג', קיירי ארווינג, דמיאן ליליארד, כריס פול, פול ג'ורג', ג'ימי באטלר, דמאר דרוזן, ג'ון וול, ברדלי ביל וכרמלו אנתוני.

השערת המחקר:

אחד מבין קרי או לברון הינו שחקן הקלאץ' הטוב בפלייאוף.

הגדרות קלאץ'-קטגוריות

  1. 4 הדקות האחרונות של המשחק (כולל של הארכה) כאשר ההפרש הינו בטווח של עד 5 נקודות לכל קבוצה.
  2. 2 הדקות האחרונות של המשחק (כולל של הארכה) כאשר ההפרש הינו בטווח של עד 5 נקודות לכל קבוצה.
  3. דקה אחרונה של המשחק (כולל של הארכה) כאשר ההפרש הינו בטווח של עד 5 נקודות לכל קבוצה.
  4. 5 הדקות האחרונות של המשחק (כולל של הארכה) כאשר הסלים הם סלי שוויון או סלים המעלים ליתרון בלבד.
  5. סלי שוויון או סלים שמעלים ליתרון ב-10 השניות האחרונות של המשחק כולל של הארכה (באזר ביטרים וסלי ניצחון וכו').

קבוצת השחקנים נשוא המחקר נבדקו בכל 5 ההגדרות. קטגוריות מספר 3, 4 ובעיקר 5 הן קטגוריות אשר עלולות ליצור משקל יתר בזכרון שלנו כי אנו בעיקר זוכרים אותן, המוח זוכר את סלי הניצחון בסיום וסלי השוויון והן משפיעות המון על הנרטיב שלנו.

אופן המדידה:

ישנם 2 פרמטרים חשובים: מספר סלי השדה שקלע כל שחקן, קרי נקודות בכל זמן כי זה מה שבסוף מנצח משחקים ו-אחוזי דיוק כי לא כולם זורקים אותה כמות ולכן יש להתחשב גם בזה. המשקל שניתן הינו 50% לכל אחד משני הפרמטרים.

המדידה נעשתה בכך שבכל קטגוריה ובכל פרמטר שחקן דורג מ-1 עד 17 וקיבל דירוג בהתאם למיקומו לפי סדר הפוך. כלומר שחקן שבמקום הראשון קיבל 17 נק', מקום שני קיבל 16 נק', מקום 17 קיבל נקודה אחת. במקרה של שיוויון בפרמטר אחד (אחוזי שדה) ניתן ניקוד זהה לפי הניקוד הגבוה לכל שחקן. במקרה של שיוויון בפרמטר שני (סלי שדה) במצב שיוויון הכריעו אחוזי השדה ואם גם שם היה שיוויון אז ניתן ניקוד זהה לכל שחקן לפי הניקוד הגבוה. כל הנקודות חוברו יחדיו ומי שקיבל את הניקוד הגבוה ביותר זכה בשחקן הקלאץ' הטוב בפלייאוף.

אציין שאינני מאמין בסטטיסטיקות המשלבות תיאוריה כגון נרמולים למיניהם אלא בהתמקדות במציאות ומה שקיים במציאות זה מה יש. אתם הרי לא לוקחים שחקן ספסל עם נספר נקודות לדקה ומכפילים ב-36 ואז אומרים שהוא יותר טוב מלברון או דוראנט, כך זה גם בקלאץ, מי שקלע יותר יהיה לו יתרון כי זה המציאות והוא זה שזורק הכי הרבה בקלאץ. כמובן שניתן לטעון למיליון הבדלים, קושי זריקה, שמירה, מזרח מערב ומיליון דברים אבל אנו פה בשביל התכלס, כמה זרקו, כמה קלעו ומי קלע הכי הרבה.

פרמטר 1- אחוזי שדה

קטגוריה 1:

fg fga percentage points fg/fga
kwai 12 22 54.545% 17
paul 12 23 52.174% 16
curry 13 31 41.935% 15
PG 6 15 40.000% 14
harden 13 33 39.394% 13
durant 8 21 38.095% 12
carmelo 3 8 37.500% 11
RW 5 15 33.333% 10
kyrie 7 23 30.435% 9
wall 6 20 30.000% 8
james 17 59 28.814% 7
butler 2 7 28.571% 6
derozen 5 18 27.778% 5
beal 7 26 26.923% 4
klay 4 16 25.000% 3
liliard 3 15 20.000% 2
aldrige 3 15 20.000% 2

קטגוריה 2:

durant 5 11 45.455% 17
kwai 5 11 45.455% 17
butler 2 5 40.000% 15
curry 9 23 39.130% 14
paul 5 14 35.714% 13
carmelo 1 3 33.333% 12
kyrie 4 13 30.769% 11
derozen 3 10 30.000% 10
james 9 31 29.032% 9
wall 4 14 28.571% 8
RW 2 7 28.571% 8
harden 5 18 27.778% 6
klay 1 4 25.000% 5
PG 2 8 25.000% 5
aldrige 2 10 20.000% 3
liliard 1 9 11.111% 2
beal 1 11 9.091% 1

קטגוריה 3:

PG 1 1 100.000% 17
durant 3 4 75.000% 16
butler 2 4 50.000% 15
RW 1 2 50.000% 15
kawi 2 4 50.000% 15
kyrie 4 9 44.444% 12
curry 7 16 43.750% 11
paul 4 10 40.000% 10
harden 4 11 36.364% 9
james 6 21 28.571% 8
wall 2 8 25.000% 7
derozen 1 5 20.000% 6
aldrige 1 5 20.000% 6
liliard 0 5 0.000% 4
beal 0 2 0.000% 5
klay 0 2 0.000% 5
carmelo 0 2 0.000% 5

 

קטגוריה 4:

paul 7 11 63.636% 17
derozen 6 10 60.000% 16
beal 6 11 54.545% 15
kyrie 5 12 41.667% 14
butler 5 12 41.667% 14
kawi 9 22 40.909% 12
liliard 7 19 36.842% 11
curry 14 38 36.842% 11
james 17 50 34.000% 9
durant 13 41 31.707% 8
RW 4 13 30.769% 7
aldrige 4 15 26.667% 6
harden 6 26 23.077% 5
klay 3 14 21.429% 4
PG 3 15 20.000% 3
carmelo 1 8 12.500% 2
wall 1 13 7.692% 1

קטגוריה 5:

paul 2 3 66.667% 17
PG 1 2 50.000% 16
aldrige 1 2 50.000% 16
liliard 1 3 33.333% 14
james 2 6 33.333% 14
curry 2 7 28.571% 12
RW 1 4 25.000% 11
durant 1 5 20.000% 10
wall 1 5 20.000% 10
harden 1 8 12.500% 8
carmelo 0 0 0.000% 7
derozen 0 0 0.000% 7
beal 0 2 0.000% 1
butler 0 1 0.000% 3
klay 0 0 0.000% 7
kyrie 0 0 0.000% 7
kwai 0 1 0.000% 3

 

פרמטר 2- סלי שדה/נקודות

קטגוריה 1:

james 17 59 17
curry 13 31 16
harden 13 33 15
paul 12 23 13
kwai 12 22 14
durant 8 21 12
kyrie 7 23 11
beal 7 26 10
wall 6 20 8
PG 6 15 9
derozen 5 18 6
RW 5 15 7
klay 4 16 5
liliard 3 15 3
aldrige 3 15 3
carmelo 3 8 4
butler 2 7 1

קטגוריה 2:

curry 9 23 17
james 9 31 16
durant 5 11 15
paul 5 14 13
harden 5 18 12
kwai 5 11 15
wall 4 14 10
kyrie 4 13 11
derozen 3 10 9
butler 2 5 8
aldrige 2 10 5
RW 2 7 7
PG 2 8 6
liliard 1 9 2
carmelo 1 3 4
beal 1 11 1
klay 1 4 3

קטגוריה 3:

curry 7 16 17
james 6 21 16
kyrie 4 9 15
paul 4 10 14
harden 4 11 13
durant 3 4 12
butler 2 4 11
wall 2 8 9
kawi 2 4 11
derozen 1 5 6
aldrige 1 5 6
PG 1 1 8
RW 1 2 7
liliard 0 5 1
beal 0 2 4
klay 0 2 4
carmelo 0 2 4

קטגוריה 4:

james 17 50 17
curry 14 38 16
durant 13 41 15
kawi 9 22 14
liliard 7 19 12
paul 7 11 13
harden 6 26 9
derozen 6 10 11
beal 6 11 10
kyrie 5 12 8
butler 5 12 8
aldrige 4 15 5
RW 4 13 6
klay 3 14 4
PG 3 15 3
wall 1 13 1
carmelo 1 8 2

קטגוריה 5:

curry 2 7 15
paul 2 3 17
james 2 6 16
PG 1 2 14
liliard 1 3 12
RW 1 4 11
durant 1 5 10
wall 1 5 10
aldrige 1 2 14
harden 1 8 8
carmelo 0 0 7
derozen 0 0 7
beal 0 2 1
butler 0 1 3
klay 0 0 7
kyrie 0 0 7
kwai 0 1 3

 

תוצאות סופיות:

total
curry 144 1
paul 143 2
james 129 3
durant 127 4
kwai 121 5
kyrie 105 6
harden 98 7
PG 95 8
RW 89 9
butler 84 10
derozen 83 11
wall 72 12
aldrige 65 13
liliard 63 14
carmelo 58 15
beal 52 16
klay 47 17

קרי כצפוי שחקן הקלאץ הטוב ביותר. כריס פול זו הפתעה מדהימה בעיני במקום השני, פשוט סנסציה. קאווי גם מעלה מעלה. RW יצא קצת נמוך מציפיותיי שיסיים טופ 6. קליי באופן מפתיע הינו החלש מכולם. קיירי בניגוד לעונה הסדירה מראה פריחה בפלייאוף.

Subscribe
Notify of
123 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

למה רק 5 עונות אחרונות?
אם תעשה את אותה הבדיקה על נתוני קריירה, תקבל תוצאות שונות.

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

הקיפודה צודקת. אז –
קצת באיחור, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם.
תודה שמעון. להביא פוסט שכזה באמת דורש השקעה שאסור שתילקח כמובן מעליו.

שמעון טבדי
6 years ago

צריך מדד השוואתי לכולם, 5 שנים רלוונטי לכולם אחרת לברון למשל 14 עונות מול 5 של אחרים?

גיא הרשע
גיא הרשע
6 years ago

עושים ממוצע.
ספציפית במקרה של לברון זה מהותי לאור עונת 14/15.
אז הוא שיחק עם בעיות גב לא קלות, ונתוניו באותה עונה (ובאותו פלייאוף) חריגים לרעה בהשוואה לשאר עונותיו.
1 מ-5, מהותי שונה מ-1 מ-15 או 13.
בנוסף, 2 פלייאוף הקלאץ' הכי טובים שלו לא נכנסו בגלל מגבלת 5 השנים.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

קארי ודוראנט הם הקלעים הכי טובים בעולם (בהיסטוריה), אתה מצפה שיהיו שם, הם חוד החנית. מי שמפתיע אלה כריס פול, לברון וקוואי, שעושים כ"כ הרבה יותר, ואתה מצפה שלידם יהיה גם שוטר-על.

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

וואווו, שמעון. איזה פרוייקט לקחת על עצמך. כל הכבוד, ותודה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

מה עם שחקני עבר כמו ג'ורדן, מג'יק ובירד?

הקיפודה המצויה
הקיפודה המצויה
6 years ago

מה עם יחסי אנוש?! אולי תתחיל את המשפט בתודה שמעון על ההשקעה ותמשיך אותו בהייתי שמח אם תוכל לעשות מחקר על שחקני עבר. לא יותר נחמד?!

מוש השור
מוש השור
6 years ago

+100

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
6 years ago

צודק 100 אחוז

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

מה בקשר?! לא היה משהו לא נחמד בשאלתי. המאמר התייחס לדחקני הווה ואני שאלתי על שחקני עבר.

זו הייתה שאלה ולא ביקורת!!!

הקיפודה המצויה
הקיפודה המצויה
6 years ago

אתה מסוגל לכתוב משהו חיובי? אתה מסוגל לקבל ביקורת? נראה שהתשובה בשניהם שלילית.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
5 years ago

אך לא כתבתי משהו שלילי!!! אלא שאלתי על נתונים של שחקני עבר, כך שהביקורת שלך לא מוצדקת כלל!!! לא לקהל ביקורת לא מוצדקת זה לא נקרא שלא יודעים לקבל ביקורת!!!

אסף
אסף
6 years ago

שמעון כל הכבוד על ההשקעה המטורפת. המיקום של פול גם אותי הפתיע … ומנגד גם המיקום הנמוך יחסית של לילארד בחבורה (בזיכרון הסובייקטיבי של הוא איש של קליעות מכריעות).

שמעון טבדי
6 years ago

אעשה מתישהו על שחקני עבר אבל הנתונים רק משנת 2001 אז מגיק בירד ומייקל לא רלוונטי אבל קובי, לברון, אייברסון, שאק וכו רלוונטי.

Ip
Ip
6 years ago

תודה רבה. פרוייקט נהדר.
מעניין אותי מאוד מי הם שחקני הקלאץ' הטובים ביותר דווקא בצד השני של המגרש – בהגנה. מי בדקות ההכרעה יודע להרים את הרמה ההגנתית ולהקשות על היריב?

מתן גילור
6 years ago

תודה שמעון ושאפו על ההשקעה. אני שוב רוצה להעיר על הנחת הלינאריות. היא די משבשת את היכולת להגיע למסקנה.

אור
אור
6 years ago

נכון, צריך להגדיר score ולא לדרג לפי סדר.

שמעון
שמעון
6 years ago

אתה מוזמן להציע הצעות הגיוניות איך לדרג לדירוג הבא של השחקנים הכי טובים משנת 2001 יהיו שם קובי, לברון, נוביצקי, נאש, וויד, שאקיל, טימי, מאנו, וינס ואתם מוזמנים להציע עוד עד 12 איש.

תן לי הצעה איך היית מדרג ואולי אאמץ אותה אבל לא משהו שדורש חפירה למוות בנתונים בצורה מוגזמת. הצעות אחרות גם יתקבלו בברכה (לא נרמולים ושטויות).

מתן גילור
6 years ago
Reply to  שמעון

לתת ציון כלשהו, רק שאני לא בטוח שזה ישים ללא השקעה מטורפת ובניית מודל עם המון פגמים. אבל לינאריות בטח שלא יכול להראות כלום. הכי אם שחקן קלע 100%, שחקן אחר 99% ושחקן שלישי 1%, המרחק בין הראשון לשני יהיה כמו בין השני לשלישי. ואז מספיק שהשחקן השלישי קלע סל אחד יותר מהם והופ הוא עבר את זה שקלע ב-99% סל אחד פחות.
כמובן שאני מקצין, אבל זה היה כדי להבהיר את הפגם.

צביקה
צביקה
6 years ago

שמעון, זה נהדר שעשית את זה. זה מוסיף עוד תובנות ומעורר עוד מחשבות. כולי תקווה עבור כריס פול, שהשנה, השילוב של מקום 2 ו-7 בדירוג הזה, יגבר על השילוב של מקום 1 ומקום 4.
שימו לב שלקליבלנד היו שניים מהטופ 7 הרשימה הזאת בשלוש השנים הקודמות בהם היו בגמר וספציפית בגמר בו הם זכו, וגם ג"ס בזכיה האחרונה שלה היו לה שניים מהטופ 7 ברשימה, ובזכיה לפני זה כידוע קליבלנד הגיע כ"כ פצועה שזה די הכריע את כל העסק.
עכשיו אני רוצה בכל זאת לחזור לכריס פול: מצד אחד, וזה לא חידוש, האיש מאוד יעיל ומאוד טוב. מצד שני בחמש השנים המדוברות בקליפרס הוא מעולם לא הצליח לעבור חצי גמר איזורי. שאר החברים בטופ 7 הגיעו לגמר קונפרנס ולגמר הליגה, והוא פשוט לא. אז צריך לחשוב מה זה אומר עליו, לפחות עד עתה (השנה זה חייב להישבר לדעתי).

מתן גילור
6 years ago
Reply to  צביקה

מן הסתם שלקאבס לדאבס יהיו נציגים בטופ, כי יש גם ניקוד על כמות והם שיחקו הכי הרבה משחקי פלייאוף בעונות האחרונות.

צביקה
צביקה
6 years ago

זה עוד יותר מעלה את האנומליות של פול. האיש בחמש שנים הללו היה בקליפרס. סיבוב ראשון או שני. לא יותר. והיעילות שלו כ"כ גבוהה, שעבר בדירוג שחקנים שיחקו הרבה יותר משחקים ממנו באותה תקופה.

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago
Reply to  צביקה

כריס פול הראה קלאץ׳ בסידרה נגד הספארס ולמיטב זכרוני ניצח את משחק שבע עם הזריקה האחרונה.

אסף
אסף
6 years ago

צודק…

אפלטון
אפלטון
6 years ago

תודה שמעון, סחטיין עליך, מאוד מרשים.
היה גם מגניב לכלול נתונים של זריקות וקליעות עונשין שהרי הן חלק מכריע במשחקים צמודים.
בכל מקרה הנתונים די מתיישבים עם העין.

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  אפלטון

במראה עין שלי הייתי מחליף חופשי בין פול לליארד בדירוג 🙂

אפלטון
אפלטון
6 years ago
Reply to  שמעון

כי לא ראית מספיק את פול כנראה.
הוא ידוע כאחד משחקני הקלאץ' הגדולים בליגה במשך כל הקריירה שלו.
אי ההצלחה הקבוצתית כמובן נרשמת אבל היא לא קשורה ישירות לתפקוד שלו בקלאצ'.
לגבי לילארד, אחלה שחקן קלאצ'. ההבדלים בין השחקנים לא כאלו גדולים, רק לילארד סוג של יצר לעצמו ברנד עם היד על השעון וכמובן הקליעה הזו מול הרוקטס, וזה מה שאנשים זוכרים.

Reggie
Reggie
6 years ago

אחלה פרוייקט.
שאלה: העובדה שהאחוזים של לברון מזעזעים לא משפיעה?

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  Reggie

משפיע, זה 50% מהמדד, מצד שני הוא קלע הכי הרבה נקודות שזה ה-50% השני לכן בשקלול הוא 3 (הוא יצא 3 גם בעונה הרגילה+פלייאוף אחרי דיוויס וקרי).

אם היינו מודדים רק לפי ניקוד הוא היה 1. ואם לפי אחוזי שדה הוא לא בטופ 10, לכן זה השקלול של 2 הפרמטרים.

הרי אם למשל הארדן קולע ב-30% למשל 40 נק ושחקן ספסל ביוטה קולע ב-70% מהספל 6 נק לא תגיד שהוא טוב מהארדן נכון? כנ"ל לגבי לברון.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

ראשית תודה רבה ולכבוד הוא לי .
שנית יהיה מעניין אולי כחלק מפרויקט קיץ 18-19 (בשנה שאין מונדיאל אולימפיאדה או לאחר המונדיאל השנה ).
לעשות פרויקט מחקר של כל המילניום הנוכחי ואולי אפילו משנות ה 80 -90 אם מספיק מוכרות לכולנו .
השלב הראשון במחקר להמלצתי הוא .
לקחת קבוצה מהופס לוועידה מקדימה ולקבוע .
1. באופן ברור את הקריטריונים בשיטת ניקוד.
למשל כמה שווה של ניצחון בפיגור 2 במשחק 7 בפליאוף .
וכמה שווה סל שמעלה מ 2 ל 4 40 שניות לסיום משחק 1 בחצי גמר אזורי .
בקיצור לשבת היטב על הקריטריונים והניקוד שלהם .

2. לבחור רשימה של 20-30 כוכבי התקופה לפי גם מספרי מינימום של פליאוף .
ועל פי זה לבחון את קובי מול לברון מייקל מול לארי
.זה יהיה אחלה .
בשורה התחתונה אחלה עבודה אבל יש קושי עם המסקנות משום שיש כנראה קושי עם הנתונים .

שמעון
שמעון
6 years ago

אי אפשר, הנתונים הקיימים הם רק משנת 2001. אין נתונים לפני

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago
Reply to  שמעון

תודה ראיתי במבט שני

צביקה
צביקה
6 years ago

אגב, זה מאוד מעניין כאן ההשוואה בין קארי ללברון. לשניהם אם איני טועה יש 2 טבעות בתקופה המדוברת. לברון בשני המקרים MVP פיינלס, קארי לא קיבל את זה (קיבלו את זה בהתאמה איגי ודוראנט, במקרה של איגי זאת הייתה תכלס גניבה מקארי, במקרה של דוראנט, הוא נתן סידרה מדימה ללא כל ספק, והמספרים שלו מצדיקים את הMVP, אבל קארי היה מעולה כמעט באותה רמה), ובכל זאת מתגלה, שבמדד קלאץ' שמעון, קארי עובר חד משמעית את לברון.

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  צביקה

קרי פשוט קולע באחוזים מדהימים שזה טבעי כמו שאמר שם נחוץ כי הוא הקלעי הטוב בהיסטוריה, ללברון אין קליעה ברמה הזאת ולכן הוא נמוך באחוזי שדה מאד שזה טבעי (גם סימונס יהיה ככה), גם ווסטברוק באחוזי שדה נמוכים מאד כי אין לו קליעה ברמות האלו, הקטע שהוא שיחק עם דוראנט שלקח את כל זריקות הקלאץ כמעט אז ראסל גם זרק מעט מאד יחסית וחלש גם בפרמטר השני של סלי השדה שלגמרי הורידו אותו, בעונה ללא דוראנט היו לו מיליון זריקות והיה קולע המון מה שהיה מקפיץ אותו מאד בדירוג. עוד 5 שנים נעשה כזה בדיקה 🙂

הארדן ציפיתי שיהיה גבוה יותר וגם ליליארד כי הם קלעים אדירים מהטופ 5 בליגה יחד עם הטריו של גולדן

אסף
אסף
6 years ago
Reply to  שמעון

מצד שני כולנו זוכרים את ההחנקות של קארי בדקות האחרונות של משחק 7 האחרון ששיחק, לא סתם דוראנט הגיע…

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  צביקה

עוד מסקנה שלא ציינתי בפוסט זה שפול, קיירי ופול ג'ורג' מאד מעלים את הרמה בקלאץ בפלייאוף, כי במחקר הקודם של כל העונה הם יצאו בחלק התחתון כולם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  צביקה

קארי לא היה מעולה באותה רמה כי הוא לא היה יכול להחות מעולה באותה רמה כי סחב פציעה ולא היה יציב בסדרה. וכם באליפות הראשונהשנתיים קודם לכן היה פחות טוב ממה דהיה דוראנט באליפות האחרונה ופחות יציב ופחות קלאץ' יחסית

צביקה
צביקה
6 years ago

עקב הפוסט הנפלא הזה של שמעון, הסתכלתי שוב על המספרים של דוראנט בסדרת הגמר האחרונה. אני צריך עכשיו שוב לבדוק נתונים אחורה, אבל לדעתי אף אחד מעולם לא עשה מספרים כאלו ביעילות כזאת. זאת אומרת שלא רק שהוא קלע 35.2 נקודות ב35.5 דקות בממוצע, הוא עשה זאת ב55.6% מהשדה, 47.4% מה3, ו92.7% מהקו, והוסיף לזה 8.2 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים, 1.6 חסימות וגניבה אחת למשחק, ורק 2.2 איבודים. זה ביצועים ברמה קלינית לגמרי, בפיינלס.

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  צביקה

זה פחות משקף כי פערי הרמות היו עצומים בין הקבוצות. אתה יכול לבדוק סטטיסטיקה בנבחרות הדרים טים מול סרביה בגמר וגם שם יהיו דברים כאלו. בגולדן סטייט זה פשוט לא כוחות. גם השנה פערי הרמות כאלו אבל גולדן יותר שבעים ויותר מבוגרים ויוסטון התחזקה מאד ואולי לאור המחקר אוק יכולה לסמוך על גורג? אבל עדיין פערי הרמות ככ גדולים. אנשים פשוט שכחו מהמנוחה מה גולדן עשתה לכל הליגה עד הרבע האחרון של העונה בהילוך שני לפני כל המנוחות.
קרי יחזור כבר לגיים 1 בשבת תרשמו

צביקה
צביקה
6 years ago
Reply to  שמעון

אוהו זה כן משקף. קליבנד לא היו עציצים, וגם אם תרצה לטעון ככה, אז תשווה למספרים ולאחוזים הלא רעים בכלל כשלעצמם, של קארי באותה סדרה.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  צביקה

החיים קלים כשקארי מימין, תומפסון משמאל, דריימונד מאחורה, ופליאוף של 1-16 עם פיינאלס של 1-4 (האחד במקרה היסטורי) הוא ההוכגחה. קליני בתנאים מושלמים. לך שנה אחת אחורה לביצועים של דוראנט באוקלהומה. רבע 4 במשחק 6 יספיק. זה כל ההבדל.

נסה את 9-11-30, ועוד 2.5 חטיפות וגם בלוקים (זה על איגי נחשב רק 1 מסתבר), **להוביל את כל השחקנים משתי הקבוצות בכל הפרמטרים**, ב-7 משחקים קשים נגד הקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה. פחות קליני, יותר מרשים. בעצם – הסדרה הכי מרשימה בתולודת הליגה. לא היתה כזו, בשום שלב, אף פעם. גם לא תהיה. אפילו במשחק בודד לא תמצא כמעט שחקן שמוביל את כל השחקנים בכל הפרמטרים – ושנזכור מי היה שם: קארי וקיירי, קליי ולאב, דריימונד וטריסטן – יותר מכולם, ובכל פרמטר.

Ish
Ish
6 years ago

אתה לא עסוק מדי בקמפיין לברון לmvp בשביל לכתוב תגובות כאלה?

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  Ish

לרגע כמעט השתכנעתי שזו תשובה אנושית. משהו בלי סימן שאלה בסוף?

Ish
Ish
6 years ago

אנושיות זה לחלשים

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago
Reply to  Ish

(ואם צלחת את א' – מחפשים אנשים ל"אם תרצו". גם שם מתעלמים מעובדות ומנסים "להציג שאלות" לגוף הטוענים)

Ish
Ish
6 years ago

אז מה אמרת?
קליי, קרי, וגרין?
41.4, 41.1, 30.8 אחוזים משלוש במהלך העונה הרלוונטית

41.5, 36.7, 39 (אתה מסוגל לגלות במי מדובר)אחוזים משלוש במהלך העונה הרלוונטית מסביב ללברון ועוד כמה שופטים בצד לדאוג לסגור את הפינות, הבדל תהומי ממש מסכן לברון שאין לידו אף אחד שמסוגל לשחק ולתרום לקבוצה שלו והוא חייב לעשות הכל לבד

פרק סייקס הסדרה הכי מרשימה בהיסטוריה שלך הייתה מתנה מושחתת של הליגה לאייקון שלך שהיה מפסיד בחמישה משחקים כמו שנה מאוחר יותר אם לא היו מסדרים לו שיפוט מוטה והחלטות ליגה מלוכלכות.

לברוניזם (הדת החדשה לאלו שהג'ורדניזם לא תפס עבורם) במיטבו, בעוד עשרים שנה נמשיך לשמוע את המנגינה השקרית הזו.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

קרבי היום. מי מהבנות שיגעה אותך?

Ish
Ish
6 years ago

הקטנה

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

רגע – אם דריימונד כזה נפל, עם אחוזי השלוש הירודים האלה – אז על מי בדיוק מתבססת ספקולציית "אילו רק דריימונד היה משחק במשחק 5, שלום היה יורד לכדור הארץ"?

זה לא אותו דריימונד שבמשחק מס' 6 ניגף ל-41 נקודות (בק-טו-בק-41 נקודות) של השטן? זה לא אותו דריימונד שגם במיטבו, כמעט טריפל-דאבל בגיים 7, עדיין ניגף בביתו, לקוף הנאצי המסומם שיהודים עשירים דואגים שינצח?

כיוון שלא נסכים אני מניח, אולי נתלכד סביב הג'ורדניזם. הראוי לקעקוע בלי ספק. האיש שבחיים לא זכה בטבעת בלי סקוטי פיפן, האיש עם 6 מ-13 (נחמד, אבל לא מדגדג את ראסל עם 11 מ-13), שעזב קבוצה ובכל זאת היא ירדה רק מ-57 ל-55 נצחונות בעונה, שזכה באליפויות רק בתקופה של "הליגה החלשה" (כמו "המזרח החלש" של לברון המגעיל) – אף נמושה לא הצליחה להגיע לגיים 7, ליגה איומה של מורמונים לבנים חסרי אתלטיות, עם יריבים כמו ג'ון סטוקטון העצום (ממוצע בפיינאלס 98: טריפל מדהים של 9-2-8. איזה יריבים היו לג'ורדן!!!!!)…. ויש עוד מלא. מרים פוסט?

Ish
Ish
6 years ago

1) אל תאשקש. זה גם לא הטיעון לגבי הגמר וגם לא תגובה רלוונטית לטיעון שהצגתי בפניך.

2) תפסיק להתחנף. זה שדת אחרת היא פסולה לא הופך את הדת שלך לנכונה ולגטימית

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

אחר כך מתפלאים למה אין שלום עם ערבים.
אפשר להחזיר את הלברון-בוט? היה יותר נחמד.

Ish
Ish
6 years ago

עזוב שטויות, תלך לעשות מהו פרודוקטיבי עם הזמן ותספר לגילור על השתלשלות הארועים שהביאו למציאות הנוכחית שלך באתר, במקום הפנטזיות שהוא המציא לעצמו.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

עולם רוחש של יצרים גועשים! "השתלשלות אירועים", "המציאות הנוכחית", "הפנטזיות של גילור" – ואני צריך לעשות משהו פרודוקטיבי עם הזמן? חחח.

TOO MUCH HOOPS MAY SERIOUSLY DAMAGE YOUR HEALTH

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

בקיצור, רוצה קטטות ג'ורדן-לברון, בכיף. יותר מזה, גדול עלי. סאלאמאת.

Ish
Ish
6 years ago

תודה על התזכורת, באמת שכחתי כמה אתה מנותק מהמציאות. בהצלחה עם המשך הקמפיין.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
6 years ago

ISH MAKSIM

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

אחוזים מהשלוש של שלושה שחקנים לא מתארים רמה של קבוצה. הסגל של הלוחמים היה הרבה יותר טוב משל הפרשים (ויותר מזה היום) עם ארבעה אולסטארים שמהם שניים כוכבי על ברמה היסטורית ועוד שניים מהטובים ביותר בעמדתם בליגה שאחד מהם אולי הטוב ביותר שאולי גם ייחשב ברמה היסטוריתב
היסטורית ועם ספסל חזק עוד יותר.
כשבצד השני היו שלושה אולסטארים כשאחד כוכב על ברמה היסטורית ועוד שניים מהטובים ביותר בעמדתם כשאחד מהם אותי ייחשה ברמה היסטורית (קיירי) והספסל פחות טוב יחסית.
פער של שחקן ברמה היסטורית בשחקנים המובילים ועם ספסל פחות טוב גם אם לא בהרבה, יוצר פער משמעותי ביותר בהבדלי הרמות בין הקבוצות

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago
Reply to  Ish

גם אם הוא עסוק בזה, עדיין תגובתו נכונה לגמרי!!!

צביקה
צביקה
6 years ago

הייתי שם. לא מתווכח. מה שלברון עשה באותו גמר זה אכן משהו הסטורי מופלא ונדיר, הוריד כל קוף שאי פעם מישהו שם על גבו, ופחות או יותר שם אותו על רשמור גם עבור מי שהיה לו ספק לפני כן.
אבל זה לא סותר כלום ממה שאני כתבתי על היעילות של ההופעה של דוראנט בשנה בעברה. האמת זה אפילו הפתיע אותי במבט לאחור, למרות שכמובן ראיתי את הסדרה בלייף. אני חושב שלמרות שהיו גמרים חד צדדיים בעבר, הגמר בשנה שעברה, בעיקר בגלל שלברון הוא כה אדיר, לא היה מהכי חד צדדים שהיו, ובמצב הזה של הנחישות ןהאינטינסביות ההגנתית ושל המלחמה שמתרחשת בכל משחק בסדרת גמר כי יש אליפות על השולחן, ודי מקובל על כולם שהאחוזים יורדים והקשוחים והאדירים והגדולים באמת נודעים בזה שהאחוזים שלהם לא יורדים משמעותית – לתת מספרים כאלו, זה מטורף לגמרי.

Captain Beefheart
Captain Beefheart
6 years ago

אימפרסיב!

יש לי כמה מחשבות והצעות אבל חשוב לומר: כל עוד אין מחקרים/ניתוחים אחרים – זה המידע הכי קשיח בסביבה להשיב על השאלה שעל הפרק. אני גם מסכים עם הכותב ש"נירמול" לא רלבנטי פה כי ממילא מספר המשתתפים קטן והקריטריונים כבר צפופים למדי.

הייתי מציע, במחקר עתידי, לשקלל גם את הטעויות שעושה X במאני טיים. איבודי כדור זו סטט' רשומה אז אין בעייה. גם אחוזי עונשין במאני טיים אומרים משהו על עוצמת אשכי השחקן. ובעצם – גם ריבאונדים (אמיתיים שהשחקן לקח – לא כאלה שנפלו לו ליד) וחסימות.

הכי חסר לי אלמנט הבאזר ביטר, כולל שיעור ההצלחה בזריקה זו.

שמעון
שמעון
6 years ago

קטגוריה 5 זה כל סל/זריקה שהשחקן זרק ב-10 השניות האחרונות של המשחק והזריקה השוותה או העלתה ליתרון. זה כולל בפנים כל באזר ביטר אם היה כזה. ניתן לסנן רק לפי זמן לסיום המשחק. בכל אופן אף אחד לא קלע יותר מידי אם תראה בקטגוריה 5. 2 סלם זה השיא

ולדי קוגן
6 years ago

תודה רבה שמעון. פול דווקא ידוע כשחקן קלאץ לא רע בכלל, אם כי זה לא מתבטא בתוצאות.מקווה בשבילו שישפר קצת השנה, אם כי לא ממש בא לי שיוסטון ילכו עד הסוף.

יאיר
יאיר
6 years ago

תודה על ההשקעה שמעון

Berch
Berch
6 years ago

מושקע מדעי ומדוייק.
אני בכל מקרה נותן כדור אחרון ללילארד…. וזה רק אם רוברט הורי לא חוזר מפרישה 🙂

Berch
Berch
6 years ago

בכללי אני חושב שגביע שחקן הקלאץ' צריך להיקרא גביע הורי.
ולצערי הייתי תמיד (בלי כוונה) נגדו ובעד הקבוצות שהוא דקר בלב
🙂

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  Berch

מסכים איתך כדאי להציע פרס כזה בסוף כל עונה וסוף כל פלייאוף יהיה מעניין

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago

אחלה של דבר שמעון, עבודה יפה.
יש לי הערה אחת לגבי קלאץ׳ בפלייאוף, קלאץ׳ זה מאני טיים ועל כן יש למדוד אך ורק משחקי ״להיות או לחדול״, משחקים שהשחקנים יודעים טוב מאוד בראש שלהם שאם לא אז הולכים הביתה (או הולכים בסבירות מאוד גבוהה).
משחקי להיות או לחדול אלו משחקי הדחה (מן הסתם) ואפשר להוסיף גם משחק שלוש במקרה של 2-0 (כי מ3-0 לא חוזרים) ואולי גם משחק ארבע (תמיד, כי גם מ3-1 נדיר לחזור). על משחק 5 במקרה שוויון ניתן לוותר.
כתבתי קצת באיחור בפוסט הקודם, הייתי מוציא אוטומטית מהרשימה את כל מי שנחנק ואיבד יתרון 3-1 (מבלי שהקבוצה שלו סבלה פציעות). הצ׳יטה, הקאפקייק, האחים ספלאש הוציאו את עצמם מרשימה זו ויכולים אולי להיכנס לרשימת הנחנקים. גם הארדן בנחנקים מאז שהקבוצה שלו ביצעה את הקאמבק המרשים בהיסטוריה (מול הקליפרס עם פול פצוע) בזמן שהוא יושב על הספסל ומשקיף מהצד.

שמעון
שמעון
6 years ago

בקצב שלך איש לא יכנס חח בשלב כזה או אחר כולם נחנקו מתישהו.

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago
Reply to  שמעון

יש להחנק ויש לשמוט יתרון 3-1, זה לדראון עולם

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago

ושוב, מה עם מאנו?

שמעון
שמעון
6 years ago

מאנו היה בשיאו לפני 5 שנים אחרונות הוא יהיה בפוסט הבא ראה מטה

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago
Reply to  שמעון

שמעון באמת נהדר ולהצדיע .
אך אני חושב קצת כמו קרע במינקוס …
איני רוצה לשגע ואני מאד שמח על פוסט 2001 .
אך בסיס ההצלחה תהיה בהשקעת בסיס הנתונים.
לענ"ד אכן יש הבדל בין לקלוע קלאץ ביתרון 0-3
וביתרון 2 נקודות בשניית הסיום .
לבין לקלוע קלאץ בפיגור 3 משלשה מדהימה במשחק 6 .
ולכן אם נצליח איכשהו לייצר קריטריון ניקוד שנותנת פקטור למשחק 7 ביחס למשחק 1 ויודעת לתת פקטור לסל שוויון שנייה לסוף מאשר סל מבסס ניצחון 15 שניות לסוף במשחק ראשון בשלב ראשון אז נוכל להכתיר זאת.
קשה לי להאמין שיש היתכנות לדבר שכזה.
בכל מקרה זה נפלא ומקדם להצדיע !

MBK
MBK
6 years ago

תודה על הפוסט
מה שבולט אצל פול – כמות זריקות נמוכה יחסית
5 השחקנים שהייתי רוצה לראות זורקים זריקה אחרונה
דוראנט
קארי
קיירי
לברון
לילארד

אני לא מחזיק מפול ,להוציא סדרה מעולה מול הספרס אני לא זוכר אותו בשיאו בפלייאוף

שמעון
שמעון
6 years ago

תודה רבה לכולם. אני מתכוון בעתיד לעלות פוסט דומה על קריירה או 10 שנים טרם החלטתי לגבי כוכבים משנת 2001 ואילך יהיו שם עד 12 שחקנים גג. בינתיים יבחנו שם לברון קובי נוביצקי טימי נאש מאנו בשבילך קרע במיניסחוס שאקיל וויד פירס וינס וגארנט אם יש שחקנים נוספים שאתם מעוניינים נא לומר לי ואכניס גם אותם

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  שמעון

אייברסון גם כמובן

מתן גילור
6 years ago
Reply to  שמעון

תודה שמעון.
גם שם שווה להראות נתוני פלייאוף בנפרד.

שמעון
שמעון
6 years ago

זה יהיה רק פלייאוף אם כך

שמעון
שמעון
6 years ago

אצלי זה קרי דוראנט ליליארד ראסל ולברון לכדור אחרון בסדר הזה

MBK
MBK
6 years ago
Reply to  שמעון

שמעון תחשוב פעם שניה על קיירי במקום ווסטברוק
אני חושב שראסל ניצח כמה וכמה משחקים אבל קיירי הוא סייכוקילר

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  MBK

זה לא הבדל גדול.פשוט לברום וראס לדעתי יכולים לקחת יותר טוב לסל במידת הצורך או לסחוט פאול

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago
Reply to  שמעון

לברון ראשון בתנאי שהוא מבטיח להיכנס פנימה ולא להתפשר על שלשה

מתן גילור
6 years ago

אי אפשר להתלונן על הטרלות מעיקות מבלי לציין שתגובות לגופו ולא לטיעוניו הם בדיוק מה שהובילו אותו להתחיל באותן ההטרלות.
מי שמנער את הבייגלה לא יכול להתבכיין שהוא מתלכלך מהסומסום.

Ish
Ish
6 years ago

נראה לי שאפילו הוא יכיר בזה שמה שכתבת כאן זה שכתוב העבר

מתן גילור
6 years ago
Reply to  Ish

ברור, או שפשוט לא נוח לך על העליהום שאוהדי ג"ס (ומזנקי העגלה למיניהם) וה"א, סטוק אתה בראשם עשיתם לו.
לא שמה שהוא עושה עכשיו זה בסדר, אבל איך כתבת על הדתיים של ההוא והדתיים של ההוא? אז בדיוק אותו הדבר. הטרלתם אותו ועכשיו, לצערי, המפלצת התעוררה.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

מתן אתה חי בסרט. הוא היה זה שהתחיל לקרוא לכל מי שלא חושב כמוהו דתי, פנאט (ואפילו גרוע מזה ). מדהים אותי נראטיב העליהום שיצרתם. אתה מוזמן ללכת ולחפור אחורה.

מתן גילור
6 years ago

סבבה, עוד ניצחון לשקרי כוח מח"ה. לא אפריע לכם.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

הסבר

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

מתן תסביר בבקשה את הכוונה.

מתן גילור
6 years ago

עידו, עוד שעה אני אתפוס את עצמי ואתן לעצמי סתירה עם הצד מעליב של היד על בזבוז הזמן הזה.
הפלתי את המלך בדיון.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

בינתיים תסביר למה התכוונת.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

בעצם מה שאתה אומר זה שכולם היו צריכים לספוג את ההתקפות שלו בשקט ? אני בספק אם אתה היית שותק.

Ish
Ish
6 years ago

התגובות עדיין איפה שהן היו כשהן נכתבו, אתה(או כל אחד אחר) מוזמן בכל עת שמתחשק לך ללכת ולחפור בהן ולראות מה באמת היה שם במקום לספר נראטיבים מונפצים שבא לך להמציא.

מתן גילור
6 years ago
Reply to  Ish

כמו שכתבתי לאח שלך. כוח מח"ה עם עוד ניצחון. תמשיכו בזעקות הקוזק הנגזל. הכל בסדר. לא אפריע יותר.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

אתה מוזמן תמיד להביא דוגמאות שיתמכו בטענה שלך במקום סתם לספר סיפורים.

מתן גילור
6 years ago
Reply to  Ish

http://www.hoops.co.il/?p=121433
תגובה 13.2.1
אני רואה פה מישהו שמגיב על שחקן NBA ומגיב אליו באופן אישי בלי שום קשר לתגובתו. אבל עזוב, אני סתם אחד שחי בסרט ומספר סיפורים, אז כנראה אני פשוט לא רואה מספיק טוב.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

עלוב גילוי

'אי אפשר להתלונן על הטרלות מעיקות מבלי לציין שתגובות לגופו ולא לטיעוניו הם בדיוק מה שהובילו אותו להתחיל באותן ההטרלות.'

זה מה שכתבת ואין שום קשר בין התגובה שלי היום לזה או לנרטיב העליהום המומצא שלך.

Ish
Ish
6 years ago
Reply to  Ish

צ"ל: עלוב גילור

Ish
Ish
6 years ago

אני אגב שלם לגמרי עם כל מה שכתבתי לו בעבר שלפני המלטדאון ובעבר שבא אחריו. אין שום אי נוחות ואין סיבה שתהיה.

Ljos
Ljos
6 years ago

בדיוק ההפך, מתן.

שמייקל
שמייקל
6 years ago

חוץ מקרי לשלשה(למשל) אחרונה אני דווקא נותן את הכדור לבלינלי, רדיק, קורבר,קליי…אולי סטיב קר 😉

בדקת כוכבים לא שחקני קלאץ'

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  שמייקל

בדקתי קלאץ בין כוכבים. אם הייתי בוחר משלים ואני לא קורא לקליי משלים בשום אופן. זה רק רדיק בייבי ובטח ובטח שהעונה שהוא רותח כמו לבה

שמייקל
שמייקל
6 years ago
Reply to  שמעון

לבלינלי יש יד מהגהינום

חזיר יבלות
חזיר יבלות
6 years ago

איכשהו שחקן שלא עשה גמר איזורי עדיף על שחקן שעשה 8 גמרים ומתוכם שלוש אליפויות. המסקנה ברורה- או שקלאץ' זה בולשיט (הרפרנס למירי רגב) או שצריך לשנות את הגדרות הקלאץ'. תודה על ההשקעה בכולופן

שמעון
שמעון
6 years ago

ההוא שהגיע ל8 גמרים הגיע בזכות דברים אחרים לשם ולא רק קלאץ כמו יכולת המשחק שלו האול אראונד שלו ההגנה שלו האימה שהוא זרע בהגנות וההיערכות שהוא הצריך אליו. הקלאץ הוא רק בונוס

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago
Reply to  שמעון

מסכים עם שמעון.
התותחים הגדולים לא חייבים תמיד להשתמש בקלאץ', יכולים גם להכריע משחק ברבע השלישי.
אז אולי אפשר לדבר על כך שבכל משחק הקלאץ' הוא בנקודת זמן אחרת. למשחק שהיה בלו אאוט אולי היו בו כמה דקות של קלאץ' במהלך הרבע השלישי שבו התבצע ההרג.
אין ספק שצריך לחדד את ההגדרה של קלאץ'

מנחם לס
מנחם לס
6 years ago

פוסט כזה עם כמה שיפורים קטנים פה ושם יעניין את ניילון קלקולוס

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  מנחם לס

אני פתוח לשיפורים הקטנים 🙂

צביקה
צביקה
6 years ago

שמעון, למה התאהבת במספר 17? איפה ומה למדת בתואר ראשון?

שמעון
שמעון
6 years ago
Reply to  צביקה

שום קשר ל17. בחרתי כוכבים וזה בעיקר הכוכבים הגדולים. אפשר היה להגיע ל20 אבל סתם עבודה שלא ראיתי טעם אז נסגר 17. ראיית חשבון

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago
Reply to  שמעון

חביבי אתה לא רואה חשבון. אהרן הוא רואה חשבון, אתה משקיע בבורסה, מפיק ארועים, קבלן גינון, יזם . . .
🙂

שמעון
שמעון
6 years ago

חח תתפלא וואלה גם אהרון?

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago
Reply to  שמעון

רואה חשבון שאומר שלא מעניינים אותו המספרים/סטטיסטיקות מתקדמות 😀

צביקה
צביקה
6 years ago
Reply to  צביקה

שאלתי כי זכור לי שהמרצה לחדו"א1 בטכניון היה מאוהב במספר 17…

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
6 years ago

תודה שמעון על ההשקעה האדירה. שאפו
אני מצטרף להערה של מתן על הדרוג הלינארי, לא סביר. וגם להערה על סומסום.
מה שהיה מעניין לבדוק, וזה גם קל, הוא תפקוד ב*משחק* קאלץ'. כלומר תפקוד במשחק הדחה שלם. ביחס לתפקוד הרגיל של השחקן או ביחס לשחקנים אחרים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago

נקודה טובה. בבדיקה הנוכחית, מי שבא מוכן וטוחן את היריבה בשניים שלושה רבעים, בכלל לא זוכה לקרדיט.
מה שכן, ושמעון כתב על זה, הכל בסופו של דבר תלוי בדרך בה אתה מגדיר שחקן קלאץ'

האווי לאסוף
האווי לאסוף
6 years ago

אחלה פרויקט שמעון, כל הכבוד. בסוף תצליח להשכיל גם הדיוטות כמוני

בוני
בוני
6 years ago

מבלי לפגוע בכותב אני חושב שאפשר לזרוק את הנתונים הללו לפח בדיוק כמו המחקר הקודם מאותם הסיבות שהועלו כבר.

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
6 years ago
Reply to  בוני

השאלה שעולה מהערה זו היא האם משפט שמתחיל ב"מבלי לפגוע בכותב…" או "אם כל הכבוד ל…" מאפשר לדוברו להמשיך לחלקו השני של המשפט עם קלף חסינות?

נתי
נתי
6 years ago

שמעון אעבור על הפוסט בהמשך
לבינתיים למד כלל ברזל
כל מדד חיובי שהוא צריך להסתיים בהתנוססות שמו של כריס בראש הרשימה.אם זה לא המצב קשוט עצמך מה פספסת.הפעם היית מדויק למעט השיבוץ של קרי.תודה על ההשקעה

רפיקי
רפיקי
6 years ago

שמעון אני נהנה מאוד מהכתבות שלך

dror2
dror2
6 years ago

יופי של פוסט וכל הכבוד על ההשקעה!
יש עוד הרבה דברים שאפשר לבדוק אבל התחושה שלי לגבי הפוסט הבא היא קובי (וגם זה כי לא ראיתי את ג'ורדן משחק). לא זוכר עוד שחקן שהיה כל כך ברור שהוא יכול לרצוח משחק בדקות האחרונות, שיש לו עוד הילוך להעלות כשלשאר אין. וזה כשהייתי נגדו… וכן אני זוכר את ה-7/24 במשחק 7 ב2010. גם שם בדקות האחרונות הוא הרג כל נסיון קאמבק של הסלטיקס ושבר להם ולי את הלב.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
6 years ago

מאמר נהדר אך חבל שאין נתונים מלפני 2001.